Svar på HTC-frågor

Jag har själv undrat en del om HTC och tänkte att fler kanske har det eller bara allmänt är intresserade av att får veta. Fråga om ni undrar någonting mer, för alla Iphone-älskare-o-vill-trycka-ner-HTC kommentera gärna!:)
För det första..

Vad står HTC för? (En fråga jag undrat men aldrig tagit redan på, men nu har jag det)
HTC står för High Tech Computer Corporation, så nu vet ni det!

Var kommer HTC ifrån? (diskuterat med pappa och sen hittade han det i sin affärstidning)
HTC tror man kanske kommer ifrån USA, men nej Taiwan och grundades 1997. Men bara för att det kommer från Asien behöver det INTE vara sämre. En länk för alla dom som nu börjar tvivla på HTC för att de vet att den är Asien-gjord:


Vad gör HTC så bra?
Detta är kanske en smakfråga, men alla (de flesta iaf) som är involverade i elektronikvärlden(typ tidningar) tycker att HTC Hero är bäst i test 2009 och det måste ju ändå säga något? Det som gör dom så bra enligt mig är framför allt att de har Android men också att dom är hyfsat enkla för att vara ny-utvecklad mobil, snygga och ser lite mer High Tech ut. Designen är snygg, inte alla som har en HTC (jag gillar att vara unik) och det finns mycket att välja på beroende smak och användande. De är en datormobil men behåller ändå stil. De har som Iphonen applikationer som kan laddas hem vilket är ett stort plus(detta med android, vet inte om det gäller Windows mobile?). Samtliga är touchmobiler där beroende mobil finns med värme-touch(känner av värmen), vanlig-touch(tryckkänslighet) och Hero har så man kan dra och två olika håll samtidigt(kom inte håg vad det heter i skrivande stund). Det som jag tycker om också är att man kan jobba mot Internet, är du inte intresserad av det behöver du inte ha en HTC. Det enda minus är kameran, den är kass! Nu har det dock kommit två nya HTC mobiler som har fotolampa, men som sagt det är långt bak i mobilkamerautvecklingen.

Vilka applikationer ska man ladda hem?
Det finns en drös av apps och det kan vara svårt att navigera sig runt och veta vad som är bra. Men kollar man kommentarerna så får man en ganska snabb överblick om vilka som funkat för andra. Jag har redan skrivit ett inlägg om android-apps så kolla där om du vill veta mer.
-
Fler frågor och svar kommer...

Kommentarer
Postat av: Kassy - En Tjej Med Stil

Braaa Blogg ! :)

2012-03-05 @ 23:10:56
URL: http://kaassssyy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0