Det kommer och går

Jag har aldrig sett mig som en särskilt kunnig person när det gäller elektronik, med ett litet självförtroende tänkte jag att jag i alla fall kunde försöka hjälpa andra med det lilla jag kan. Någonstans på vägen tappade jag det och att uppdatera bloggen rann ut i sanden. Jag vet inte om det handlar om när jag håller på med någon elektronik-grej som gör att jag får den där lusten, eller självförtroendet, och tänker att jag borde utnyttja min kunskap. En sådan lust har precis sköljt över mig.

Har rensat i huset bland alla gamla prylar som behöver slängas på tippen. Då slog det mig att de saker jag slänger tror jag inte kan användas till något, men kanske finns det någon annan som har den kunskapen och ser detta skräp som väldigt användbart. Jag sitter inte på den sortens kunskapen men jag besitter en annan, SPARA ALLTID ALLA INSTRUKTIONSBÖCKER! Visst kan det vara jobbigt att ha stora tjocka buntar som bara ligger, klipp/riv ut alla sidor på andra språk och spara de svenska. Samla alla instruktionsböcker på samma ställe så att man lätt kan ta fram den och lätt hitta i den när något inte fungerar.

Tyvärr står inte allt som man önskar det gjorde i de där böckerna, men mycket finns det. Så nästa gång du sitter och skriker din dotter/son/partner/förälderns namn och svär för att skiten inte fungerar tänk "instruktionsbok". Finns inte svaret där då är det dags att skrika eller ringa någon.

Om något år eller så kommer jag inte finnas i detta hushåll och hjälpa när "skiten inte fungerar", tur för mamma och pappa har jag en kronprinsessa annars hade det nog blivit svårt. Därifrån fick jag idé att jag kanske skriva en egen liten instruktionsbok om små tips som jag snappat upp under vägen. Allt från applikationer i mobilen, till var modem/routern bör o inte bör stå i huset. Tänk att göra en rolig, med enkel text, bild och snygg så man faktiskt skulle kunna ha den liggande framme. Jag ska spåna vidare på idén och förhoppningsvis rinner den inte ut i sanden, men som mycket annat(bloggen) tar man ofta upp saker o ting senare i livet igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0